Born in Bogotá, Colombia
Lives and works in Paris, France

Graduated from the École Nationale Supérieure des Beaux Arts de Paris, he recently participated in the exhibition “Tout doit disparaître” at the Palais de Tokyo and in the 73rd edition of Jeune Création (2023). He mainly presented his work at the Parliament Gallery, at Béton Salon, at the Regard Neuf3 Festival, at In Plano, at Atelier Rhème, at the Anna Leonowens Gallery, (Nova Scotia), and at the Museum of Modern Art of the Universidad Nacional, (Bogotá).

Laureaute of the sculpture project open call at Fontainebleau (2022), of the Apes-Sequens open call in Montreuil (2021), and finalist of the “Camus Project” launched by the Ministry of Culture (2020). He is part of Turbo Collectif in Pantin.


The work of Elías Gama considers the pictographic origin of writing, constitutes a tenacious intervention in the structures of meaning and casts a doubt on the limits of humain sign systems and their rights in this period of rapid and radical change. By spatializing various shapes, whether geometric, alphabetical or organic, his practice (painting, places and videos) seeks to reconcile the space of information with that of phenomena.
In 2013 he met the french artist Côme Mosta-Heirt, whose work and teaching will provide him a lasting encouragement.




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Né à Bogotá, Colombie 
Vit et travaille à Paris, France

Diplômé de l’École Nationale Supérieure des Beaux Arts de Paris. Il a récemment participé à l’exposition “Tout doit disparaître” au Palais de Tokyo et à la 73ème édition du Festival Jeune Création (2023), Il a notamment présenté son travail à la Parliament Gallery, à Béton Salon, au Festival Regard Neuf3, à In Plano, à l’Atelier Rhème, à la Anna Leonowens Gallery, (Nouvelle-Écosse), et au Musée d’Art Moderne de la Universidad Nacional, (Bogotá).

Lauréat du projet de sculpture pour la Ville de Fontainebleau (2022), de l’appel à projet Apes-Sequens à Montreuil (2021), et finaliste du “Projet Camus” lancé par le Ministère de la Culture (2020). Il fait partie de Turbo Collectif à Pantin.


Le travail d’Elías Gama considère l'origine pictographique de l'écriture, constitue une intervention tenace dans les structures de la signification et jette un doute sur les limites des systèmes de signes humains et de leurs droits en cette période de mutation rapide et radicale. En spatialisant diverses formes, qu’elles soient géométriques, alphabétiques ou organiques, sa pratique (peinture, lieux et vidéos) cherche à concilier l’espace de l’information avec celui des phénomènes.
En 2013 il fait la rencontre de l’artiste français Côme Mosta-Heirt, dont le travail et l’enseignement vont durablement l’encourager.